Nu ook deelfietsen van Blue-bike aan station in Temse

Op 18 juni 2021

Het Lokaal Bestuur en Blue-bike starten met een deelfietsproject in Temse: zij openden op vrijdag 18 juni een Blue-bikelocatie aan het station.

Blue-bike stelt 8 deelfietsen ter beschikking die pendelaars en toeristen kunnen gebruiken om van het station tot aan hun eindbestemming te rijden. Op het einde van de dag plaatsen ze de fiets terug in de stalling.

De deelfietsen zijn voorzien van slimme sloten met een ingebouwde kaartlezer. Door je Blue-bike- of MOBIB-kaart tegen het slot te houden of door de QR-code te scannen in de Blue-bike-app ontgrendel je de fiets en kan je meteen vertrekken.

De fietsen zijn gestald aan de kleine fietsenstalling van het station en zullen 24/7 beschikbaar zijn.

Hoe we ons verplaatsen door de gemeente en streek, is de laatste jaren al sterk veranderd. Door de toenemende drukte op de weg is er ook in onze gemeente een stijgende vraag naar alternatieven voor de auto.  Het combineren van verscheidene vervoersmiddelen zal in de toekomst nog belangrijker worden. Waar al deze vervoersmiddelen samenkomen, kan een Hoppin-punt ingericht worden. Zo wordt het station van Temse ingericht als een knooppunt met trein, bus, flextaxi, deelauto en deelfiets. Als schepen van Mobiliteit ben ik zeer tevreden met dit aanbod van Blue-bike en werken we samen aan een duurzame combi mobiliteit”, aldus Lieve Truyman.

Voordelig tarief dankzij tussenkomst gemeente Temse en Vlaamse overheid

Je betaalt € 12 per jaar lidmaatschap (surf naar https://www.blue-bike.be/nl/lid-worden)
Je betaalt € 1,15 per rit (i.p.v. € 3,15 voor de eerste 24 u.)

Bijkomende voordelen
Met een lidmaatschap hebben Blue-bikeleden niet alleen in Temse een fiets ter beschikking, maar ook op een 70-tal andere locaties in België

Ethias, verzekeraar van de publieke sector, zorgt voor een unieke pechbijstand voor alle Blue-bike gebruikers.

Actie

Wie lid wordt van Blue-bike tussen 1 juli en 31 augustus 2021, betaalt het eerste jaar geen lidgeld, want Blue-bike wordt 10 jaar! Je betaalt dus enkel voor de ritten die je maakt aan het voordelige tarief van € 1,15 dankzij de tussenkomst van de gemeente en de Vlaamse overheid.

Hulp nodig?

Om nieuwe gebruikers wegwijs te maken in het deelfietssysteem en de Blue-bike-app kan je beroep doen op een ‘buddy’ van de gemeentelijke dienst Mobiliteit (tel. 03 710 12 24, mobiliteit [at] temse.be).