10.000-stappenclash

Op 18 juni 2016, over deze onderwerpen: Algemeen Beleid

Ook dit jaar organiseerden het Vlaams Instituut voor Gezondheidspromotie en Ziektepreventie (VIGeZ) en Logo-Waasland vzw van 30 april tot en met 28 mei 2016 in het kader van gezondheidsbevordering de 10.000 stappenclash een stappencompetitie tussen alle inwoners van de verschillende Vlaamse gemeenten.

Gedurende 1 maand heeft elke gemeente virtueel de wereld rond gestapt. Elke inwoner kon in de online registratietool van 10.000 stappen het aantal stappen ingeven dat hij of zij dagelijks zet. De gemeente die na 1 maand de meeste stappen heeft gezet, in verhouding tot het totaal aantal volwassen inwoners in de gemeente, is de winnaar.

Voor Temse behaalde Callens Cleo, OCMW- en gemeenteraadslid ( tevens lid van het Dagelijks Bestuur van Logo vzw) een mooi resultaat. Zij was, van de 60 geregistreerde Temsenaren, bij de 10 deelnemers  die tijdens de actieperiode het meeste stappen heeft gezet.

Deze 10 ontvingen als blijk van waardering voor hun gezonde prestatie een Cadeaucheque van Temse ter waarde van 10,00 euro.

Hopelijk zijn we volgend jaar met nog meer gezonde Temsenaren.