Temse sensibiliseert tegen racisme

Op 20 maart 2014

21 maart is de Internationale Dag tegen Racisme. Deze dag werd in 1966 uitgeroepen door de Verenigde Naties ter nagedachtenis van 21 maart 1960. Die dag opende de politie in het Zuid-Afrikaanse Sharpeville het vuur op een menigte vreedzame zwarte betogers. Hierbij werden 69 mensen gedood. Sindsdien is 21 maart een dag waarop wereldwijd landen, steden, verenigingen, burgers zich onomwonden tegen elke vorm van racisme en discriminatie uitspreken.

Het Gemeentebestuur sensibiliseert op deze dag zijn burgers door het verspreiden van ‘groeipapiertjes’ met de tekst Omdat kleur mooi is. De flyers worden door de dienst Integratie uitgedeeld aan bezoekers van de wekelijkse markt, leerlingen uit het middelbaar onderwijs en lokale handelaars. In de kleuterscholen krijgen de kinderen een ballon.

Info:

Dienst Integratie, AC De Zaat, tel. 03 710 12 28, integratie [at] temse.be

Foto

Schepen van Integratie Lieve Truyman (midden) en Ann Scholliers (rechts) en Irjen Rasschaert (links) van de dienst Integratie tonen de flyers ‘Omdat kleur mooi is’.