Cultuurtuin WAAS presenteert coronaproof cultuuraanbod

Op 27 juni 2020, over deze onderwerpen: Cultuur

CultuurzomerWAAS in het land van Waas

Waar kan je deze zomer in het Waasland coronaproof genieten van cultuur? Cultuurtuin WAAS lanceert een facebookpagina met tal van tips: van een miniconcertje tot een parktentoonstelling of erfgoedwandeling. Van een graffitiproject tot een fietsroute met poëzie of strips. Via de #cultuurzomerwaas kunnen mensen elkaar ook inspireren met culturele aanraders in de regio.

Cultuurtuin WAAS, dé naam voor het samenwerkingsverband bovenlokale cultuurwerking

"Cultuurtuin WAAS is de nieuwe naam van het intergemeentelijk samenwerkingsverband bovenlokale cultuurwerking in het Waasland. Het samenwerkingsverband geeft het Waasland sinds januari 2020 kleur als culturele regisseur voor 10 gemeenten. Het brengt mensen samen, deelt inzichten en ideeën, biedt inspiratie en geeft de nodige zetjes. Daarnaast ondersteunt het lokale spelers om cultuur tot bij het publiek te brengen. De naam van het samenwerkingsverband is een bewuste keuze. Het Waasland werd in de Middeleeuwen ‘de tuin van Vlaanderen’ genoemd. Een tuin is eerder een cultuur- dan een natuurproduct. Cultuurtuin WAAS wil het Waasland mee laten uitgroeien tot dé cultuurtuin van Vlaanderen", aldus voorzitter Lieve Truyman.

Volg ons ons op www.facebook.com/CultuurtuinWAAS

In samenwerking met Beveren, Kruibeke, Lokeren, Moerbeke, Sint-Gillis-Waas, Sint-Niklaas, Stekene, Temse, Waasmunster en Zwijndrecht. Cultuurtuin WAAS werkt onder de vleugels van Interwaas.