De Wase cultuurhuizen openen binnenkort opnieuw hun deuren!

Op 27 augustus 2020, over deze onderwerpen: Cultuur

Wase cultuurhuizen komen gezamenlijk naar buiten met hun programma en starten op 29 augustus gezamenlijk de ticketverkoop.

Accenten
Trots en voor een laatste keer in deze vorm, presenteren de Wase cultuurhuizen hun gezamenlijke brochure “Accenten”.
De Wase GC’s en CC’s bieden een uitgebreid en gevarieerd programma vol humor, theater, dans, muziek, circus, film en workshops. Een aanbod waar eenieder wel iets kan smaken, dat het evenwicht zoekt tussen verdieping en entertainment; een aanbod voor alle leeftijden.
De twijfel en onzekerheid die samen met een virus in onze hoofden slopen, hebben ons niet belemmerd maar uitgedaagd. Verplaatsen, puzzelen, creatief zijn, opnieuw overleggen…. met een fris en aangenaam resultaat voor het komende seizoen.
Het najaar daagt ons verder uit. Wekelijks worden we geconfronteerd met wijzigingen. Check daarom de meest recente informatie over ons aanbod op www.accenten.be.

Gezamenlijke start ticketverkoop
Noteer zaterdag 29 augustus in de agenda, want vanaf die dag kan je tickets bestellen.
Door de coronamaatregelen zijn de plaatsen per zaal beperkt. Wees er dus snel bij. Om zoveel mogelijk mensen een plekje in de zaal te bieden, vragen we om zoveel mogelijk per bubbel te bestellen.
Elk initiatief en elk cultuurhuis heeft zich grondig voorbereid met alle nodige maatregelen, zodat je op een veilige manier kan ontspannen. Informeer je op voorhand over het reilen en zeilen op de website www.accenten.be waar het gezamenlijke aanbod verzameld werd. En check zeker vooraf de website van jouw cultuurhuis voor verdere details. Sommige cultuurhuizen verkopen enkel online, andere zetten een beperkt deel van het programma te koop.

Van WACCO naar Cultuurtuin WAAS
Sinds 1 januari is WACCO - het oude samenwerkingsverband tussen Wase cultuur- en gemeenschapscentra – opgegaan in de nieuwe samenwerking ‘Cultuurtuin WAAS’. Sint-Gillis-Waas, Moerbeke, Stekene en Kruibeke sluiten aan bij Beveren, Lokeren, Sint-Niklaas, Temse en Waasmunster en Zwijndrecht. Bepaalde gemeenschappelijke initiatieven verdwijnen, nieuwe projecten komen in de plaats. Een biotoop waar alle Wase cultuurvormen kunnen groeien en bloeien tot iets moois en unieks.
Eén ding is zeker: we blijven je met open armen en een prikkelende programmatie en activiteiten verwelkomen. Nu en in de toekomst!

Cultuurcentrum Ter Vesten Beveren – directeur Annelies Tyberghein
“In deze vreemde tijden is cultuur van essentieel belang om onze angsten en vragen te kaderen of even te vergeten. Ons team en de artiesten staan klaar om de bezoekers een veilige en fantastische
cultuurbeleving te bieden. Per maand opent Ter Vesten de ticketverkoop, om zo steeds een actueel aanbod te presenteren. “

Cultuurcentrum Lokeren - directeur An Verstraeten
“2020 zal het jaar zijn waar we alle zekerheden dienden los te laten. Maar het schept ook mogelijkheden tot experiment. Om maximaal te kunnen inspelen op mogelijke programmawijzigingen of veiligheidsmaatregelen, bieden we dit jaar niet één podiumprogramma aan, maar splitsen we dit op in drie seizoenen: op 29 augustus start de ticketverkoop voor het najaar, midden november de ticketverkoop voor de winter en midden februari die van het voorjaar. Op die manier hopen we bij mogelijke annulaties ons publiek een waardig alternatief te kunnen aanbieden.”

GC De Route Sint-Gillis-Waas – afdelingshoofd Tinne De Maeyer
“Het grootste podium van het Waasland is nu nog groter, de uitgebreide samenwerking tussen de verschillende centra komt zowel de sector als het publiek ten goede. Met heel veel goesting en ambitie om onze regio te voorzien van een gevarieerd cultureel aanbod. En met heel veel vakmanschap om in deze uitdagende tijd zowel artiesten, publiek als vrijwilligers te kunnen ontvangen op een veilige manier.”

Cultuurcentrum Sint-Niklaas - directeur Annelies De Graeve
“Omdat de toekomst weinig voorspelbaar is en flexibiliteit blijkt meer dan ooit een fel gewaardeerd talent is, en we ook begrijpen dat de keuze voor een abonnement risico’s inhoudt, schakelen we daarom over op een alternatief kortingssysteem, de Vriendenpas. Zo hoef je je voorstellingen niet tegelijk te reserveren (zoals bij een abonnement) om van je korting te genieten.
Je kan zaterdag voorlopig enkel tickets kopen voor voorstellingen in september, oktober en november.”

Gemeenschapscentrum Waasmunster – directeur Sofie D’hanis
“Ook voor Waasmunster wordt seizoen 2020/21 er eentje om nooit te vergeten.... Met veel enthousiasme, hoop en creativiteit bereidden we het cultuurseizoen 2020/21 voor. We programmeerden topvoorstellingen om onze tijd in de 'zwarte doos' in GC Hoogendonck af te sluiten en keken volop uit naar grotere, specialere en uniekere shows in de gloednieuwe theaterzaal in De Meermin. Daar wordt nu echter een stokje voor gestoken. Omwille van de huidige maatregelen is het niet veilig om ons seizoen nog op te starten in GC Hoogendonck. Seizoen 20/21 zal voor ons pas starten in 2021, als we jullie met trots onze nieuwe theaterzaal voorstellen. De start van de verkoop van tickets wordt dan ook uitgesteld tot begin 2021.”

www.accenten.be
In samenwerking met Beveren, Kruibeke, Lokeren, Moerbeke, Sint-Gillis-Waas, Sint-Niklaas, Stekene, Temse, Waasmunster en Zwijndrecht. Cultuurtuin WAAS werkt onder de vleugels van Interwaas.