En de beiaardier? Die blijft doorgaan!

Op 26 maart 2020, over deze onderwerpen: Cultuur

Elke vrijdag vanaf 27 maart van 11 tot 12 uur beiaardconcert in Temse

De concertzalen zijn leeg. Mensen mogen niet meer bij elkaar komen … Maar dan is er nog de beiaard. Het blijven bespelen van de beiaarden is een positief signaal dat het leven ondanks alles doorgaat. De beiaarden in Vlaanderen blijven spelen, wellicht als enige culturele voorstellingen.

Daarom hebben bijna alle beiaardiers uit het hele land (en ook in Nederland) de handen ingeslagen en laten ze de beiaarden klinken over alle daken en pleinen. Zoals in Leuven, Wingene, Brugge en nu ook in Temse blijven de stadsbeiaardiers trouw op post, zodat u op die manier toch een klein beetje live muziek kunt meepikken.  Als u een frisse neus haalt de komende dagen, (niet in groep), luister dan met extra aandacht naar al die noeste arbeid.

In Temse speelt beiaardier Joannes Thuy vanaf 27 maart elke vijdag van 11 tot 12 uur. Het concert begint toepasselijk met "We zullen doorgaan" van Ramses Shaffy.  De beiaardiers spelen de komende dagen ook andere gelegenheidsmuziek, zoals ‘We’ll Meet Again’, ‘Always Look on the Bright Side of Life’, You’ll never walk alone’ en zo veel meer.

Na het concert geven we samen een luid applaus voor alle werkers in de gezondheidszorg!