Lokaal Bestuur Temse maakt in de volgende jaren een Beleidsplan Ruimte op: “Het doel is om de Temsenaar ook in 2050 #thuisintemse te laten voelen!”

Op 4 september 2023, over deze onderwerpen: Algemeen Beleid, Mobiliteit en verkeer

Lokaal Bestuur Temse begon in juni 2023 met de opmaak van een Beleidsplan Ruimte. Het beleidsplan moet de grote lijnen voor het ruimtegebruik in Temse en deelgemeente vastleggen op lange termijn. Eerste schepen Lieve Truyman: “Een beleidsplan ruimte is alles omvattend: hoe ga je om met openbare ruimte, mobiliteit, water, alsook ruimte voor vrije tijd. Samen werken we graag aan een aangenaam Temse waar het goed is om te wonen, werken en te genieten.”

Een ruimteplan? Wat betekent dit concreet voor Temse en haar inwoners?

Een ruimtelijk beleidsplan geeft het toekomstbeeld weer van de gemeente die Temse wilt zijn in 2050. Het beleidsplan wordt in samenwerking met de Temsenaren opgesteld en omvat een strategische visie (belangrijkste lijnen voor het ruimtelijk beleid op lange termijn) en beleidskaders rond onder andere mobiliteit, ruimte voor groen en water binnen onze gemeente.

Dit beleidsplan wordt niet enkel en alleen gemaakt voor de jeugd maar ook voor (toekomstige) Temsenaren die nu al volwassen zijn of de ouderen in onze stad. In juni begon de start van de opmaak van het beleidsplan. Het plan zal binnen twee jaar klaar zijn om uit te rollen. N-VA Temse moedigt dan ook alle inwoners van onze gemeente aan om mee te participeren.

Denkt u mee over de ruimte in Temse?

Op zaterdagnamiddag 9 september 2023 is er een eerste publiek participatiemoment tijdens de Sleutelbraderij ter hoogte van residentie Elisabeth (Kouterstraat 3).

• Het Lokaal Bestuur Temse geeft uitleg over #thuisintemse 2050.
  • Je kan deelnemen aan een workshop om de knelpunten en troeven van de ruimte in Temse in kaart te brengen.
  • Je kan je tot 17 september kandidaat stellen als ambassadeur voor #thuisintemse 2050.