N-VA heeft een hart voor Temse en zijn deelgemeenten

Op 24 januari 2024, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws, Algemeen Beleid

Na een klinkende verkiezingsoverwinning in 2012 kreeg N-VA de kans om mee te besturen in Temse, in 2018 werd het vertrouwen bevestigd. De verandering laat zich na bijna 12 jaar beleid duidelijk voelen in Temse. De oude recepten uit het verleden werden verlaten en er werd gekozen voor vernieuwende inzichten en methoden. Zeker tijdens de huidige legislatuur kon N-VA zijn stempel drukken. Van het uitgebreide verkiezingsprogramma uit 2018 kon bijna 90% uitgevoerd, opgestart of voorbereid worden.

N-VA neemt de inwoners van Temse graag mee doorheen talrijke initiatieven, projecten en verwezenlijkingen van de voorbije 12 jaar met een prachtige brochure die binnenkort in alle brievenbussen zal opduiken. N-VA heeft een hart voor Temse en zijn deelgemeenten.

Met N-VA werd volop ingezet op verkeersveiligheid voor alle weggebruikers en een aangename inrichting van de publieke ruimte met ontharding en vergroening. De inwoners worden daarbij ook meer dan ooit betrokken via bewonersvergaderingen of bevragingen. We hebben oog voor de allerkleinsten: onze kinderen zijn de toekomst van Temse en verdienen het om alle kansen te krijgen om te spelen en te leren in de beste omstandigheden. Ook de ouderen ontgaan ons niet, de bouw van een nieuw rusthuis is daarbij de kers op de taart.

Er werd een structureel overleg opgestart met ondernemers in Temse, we ondersteunen de lokale economie en de opwaardering van de winkelkern is in uitvoering. Het lokaal bestuur zelf werd geprofessionaliseerd en talentvolle profielen werden aangetrokken om Temse de beste kansen te geven. Daarnaast wordt er als een goede huisvader/moeder gelet op de financiën, wordt er weloverwogen geïnvesteerd, maken we duidelijke keuzes en zetten we de tering naar de nering om onze welvaart ook in de toekomst te garanderen.

Er is dus al heel wat in gang gezet, maar het werk is nog niet af. De komende jaren staan minstens volgende projecten in de steigers: de verdere inrichting van de zorgcampus, de omvorming van de ISA-site, riolerings- en wegeniswerken in de Hoogkamerstraat, een nieuwe ruimtelijke visie met opportuniteiten voor Steendorp en Tielrode, etc. Voor al deze projecten mag de inwoner van Temse rekenen op N-VA om de ingeslagen weg verder te zetten.

Met gedreven schepenen, gemeenteraadsleden en bestuursleden wil de ploeg van N-VA Temse ook de komende jaren werk maken van een Temse waar het fijn wonen, werken en vertoeven is.