N-VA Waasland heeft een nieuw arrondissementeel bestuur

Op 22 oktober 2020, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws

De N-VA-leden van het Waasland hebben met een sterk mandaat een nieuw arrondissementeel bestuur verkozen voor de komende 3 jaar.  Jens De Wael uit Beveren geeft na achtereenvolgens 4 jaar secretaris en 6 jaar voorzitter de voorzittershamer door aan Giel Verhelst uit Sint-Niklaas, die de afgelopen jaren reeds arrondissementeel secretaris was.  De functie van ondervoorzitter zal worden opgenomen door Lieve Truyman tevens eerste schepen in Temse en de nieuwe secretaris wordt Vincent Janssens uit Beveren. Het arrondissementeel wordt verder aangevuld met afvaardigingen uit de afdelingen van Stekene, Sint-Gillis-Waas, Beveren, Kruibeke, Temse, Sint-Niklaas en Lokeren.

“Als voorzitter van het Wase arrondissement zal ik er mee over waken dat dossiers, zoals verkeer, over de gemeentegrenzen heen worden besproken én dat de Wase stem ook binnen alle niveaus van de partij zal gehoord worden” aldus de nieuwe voorzitter Giel Verhelst.

Het Waasland zal in de partijraad, het hoogste beslissingsorgaan van de N-VA, vertegenwoordigd worden door de voorgaande drie verkozenen, aangevuld met Dirk Van de Voorde uit Lokeren en burgemeester Lieven Dehandschutter uit Sint-Niklaas.  De parlementsleden Koen Daniëls uit Sint-Gillis-Waas en Peter Buysrogge uit Sint-Niklaas, gedeputeerde Annemie Charlier en partijbestuurslid Danka De Wert uit Sint-Gillis-Waas vervolledigen de Wase afvaardiging in de partijraad.