Parkeerverbod, verhuiswagen of werfcontainer nodig? Vanaf nu online mogelijk!

Op 3 mei 2023, over deze onderwerpen: Algemeen Beleid, Communicatie en Dienstverlening

Op 23 maart lanceerde Lokaal Bestuur Temse in het kader van betere digitale dienstverlening vier nieuwe websites. In het kader van deze digitale dienstverlening introduceert het gemeentebestuur de mogelijkheid voor inwoners en aannemers om online een vergunning voor een parkeerverbod, verhuiswagen, werfcontainer of wegewerken aan te vragen.

Online dienstverlening verbeteren

Temsenaars kunnen vanaf nu een vergunning voor inname van openbaar domein online aanvragen via EagleBe. Zo kan u via www.temse.be/inname-openbaar-domein-aanvraag bijvoorbeeld een parkeerverbod voor een verhuis of levering en een container, stelling of werfkraan die op openbaar domein staat een vergunning aanvragen.

Online aanvragen zorgt ervoor dat je als inwoner van de gemeente Temse of aannemer van bouw- en woonprojecten dit niet meer via de lokale politie hoeft aan te vragen, toch blijft deze mogelijkheid nog steeds beschikbaar.

Als N-VA fractie zijn we verheugd met de verbeteringen aan de online dienstverlening, de website is enorm gebruiksvriendelijk. Als N-VA blijven we natuurlijk nog altijd inzetten op onze uitstekende fysieke dienstverlening!

Hoe werkt het?

Als Temsenaar of aannemer volg je deze stappen:

• Ga naar www.temse.be/inname-openbaar-domein-aanvraag. Daar start je een online aanvraag en vind je meer informatie, tarieven en voorwaarden. Volg de verschillende stappen. (LET OP! Dien je aanvragen ten minste 7 werkdagen voor de start van de tijdelijke inname van het openbaar domein in. Aanvragen voor wegenwerken of het afsluiten van een straat moeten minstens 1 maand op voorhand worden ingediend.)
  • Heb je je online aanvraag ingediend? De teams van Lokaal Bestuur Temse en politie werken alles verder af. (Indien nodig wordt er een digitaal signalisatieplan opgemaakt. De politie geeft advies.)
  • Na goedkeuring betaal je de vergunning online en ontvang je ze met bijhorend plan in je mailbox.

Schepen van mobiliteit en openbare werken Lieve Truyman: “Dit is wederom een enorme verbetering van onze dienstverlening, op deze manier is het mogelijk dat Temsenaars makkelijk en gebruiksvriendelijk een aanvraag indienen zonder hiervoor naar het gemeentehuis te moeten komen. De informatie stroomt daarnaast nu ook automatisch door naar GIPOD, een databank met een overzicht van alle innames van het openbaar domein. Dit is van belang bij de coördinatie van grote wegenwerken, bouwprojecten en voor de hulpdiensten”.