Zonnepanelen op bibliotheek en Mosterdpot

Op 20 juni 2019, over deze onderwerpen: Bibliotheek, Cultuur, Duurzaamheid

Het gemeentebestuur plaatste in juni zowel zonnepanelen op de bibliotheek van Temse als op het gemeenschapscentrum De Mosterdpot in Steendorp. Met deze twee investeringen wil de gemeente haar steentje blijvend bijdragen aan een beter klimaat. De totale investering voor het plaatsen van deze zonnepanelen bedraagt 40 039,56 euro incl. BTW.

“Waar we vroeger uitsluitend inzetten op extra isolatie van onze gebouwen, hebben we voor een eerste keer geïnvesteerd in hernieuwbare energie. Dit is goed voor de portemonnee van de gemeente die minder energie moet kopen, en is ook goed voor de natuur” besluiten de tevreden schepenen Tineke Van Britsom, Hugo Maes en Lieve Truyman.

Bibliothecaris Jeroen De Lathouwer verwelkomt de zonnepanelen: “Het is een fijn gevoel dat we vanaf nu onze eigen elektriciteit opwekken. Het lezen en lenen van boeken wordt nu nog duurzamer.” Ook de Mosterdpot wordt vanaf nu een pak klimaatvriendelijker.