Zwerfvuilactie met Ekobie als startschot van een duurzame samenwerking

Op 12 mei 2019, over deze onderwerpen: Duurzaamheid

Donderdag 9 mei vond op #TrashThursday een zwerfvuilactie plaats in en rondom de Sompershoekwijk in Temse. De bedoeling van deze actie was de mensen van de groen- en milieudienst in de kijker te zetten, mensen die zich dagelijks inzetten om Temse mooi(er) te maken. Via Woonanker Waas werden de bewoners van de Sompershoekwijk uitgenodigd en de vrijwilligers van Schoon Volk kwamen ook vol enthousiasme mee opruimen.

Deze actie is tevens het startschot van een duurzame samenwerking tussen het lokaal bestuur Temse, Ekobie en Miwa. Ekobie onderzoekt en ontwikkelt samen met particulieren, scholen en gemeenten nieuwe, positieve en duurzame gewoonten. Ook zorgen zij voor het fantastisch beeldmateriaal, dat gebruikt kan worden voor het sensibiliseren van onze inwoners.

Schepen van Duurzaamheid Tineke Van Britsom denkt ondertussen samen met Ekobie en Miwa verder na over toekomstige acties. Zo zal er in het najaar een grootschalige zwerfvuilactie plaatsvinden over heel het grondgebied van Temse, meer details worden zo snel mogelijk gecommuniceerd.