Björn Van Asbroek

Björn is 38 jaar en gehuwd met Katleen Rosiers. Samen hebben ze 3 zonen Gaetan, Gillian en Jason en 1 dochter Maité.

Björn is oorspronkelijk afkomstig uit het Vlaams-Brabantse Pajottenland Liedekerke. Hij studeerde voor boekhouder maar heeft door zijn sportieve keuze als talentvol wielrenner deze studies niet volmaakt. Zijn liefde voor het wielrennen is nooit verdwenen, door onder andere knieproblemen is zijn actieve carrière veel te vroeg moeten beëindigen en werd hij in 2001 de jongste voorzitter en tevens ploegleider ooit van een jongeren wielerteam. Sinds 2009 woont Björn samen met zijn vrouw in Steendorp, hij was een van de bezielers van De Steendorpvrienden die opnieuw de Paasfoor in Steendorp probeerden op te waarderen. Björn is sinds 2013 zaakvoerder van een eigen taxi-onderneming VANAROSI die in het Waasland en groot Temse is uitgegroeid tot één van de grootste vervoersfirma in de sector.

Volgens hem is de gemeente Temse en zijn deelgemeentes Steendorp, Velle, Tielrode en Elversele klaar voor verandering en vernieuwing. Hij wil hiertoe zijn steentje bijdragen door sport en mobiliteit te stimuleren.