Werner Maerevoet

Werner Maerevoet was tussen 2012 en 2018 voorzitter van het OCMW-Temse en Schepen van Sociale Zaken en is huidig gemeenteraadslid en voorzitter van de welzijsnvereniging Sleutelzorg voor N-VA Temse.

Hij zette zijn eerste stappen in de politiek in 1976 toen  hij voor de eerste maal deelnam aan de gemeenteraadsverkiezingen op de lijst van de Volksunie maar niet verkozen werd.
Hij was gemeenteraadslid van 1982 tot 1994 eveneens voor de Volksunie. Hoewel daarna niet meer verkozen heeft hij steeds deelgenomen aan alle gemeenteraadsverkiezingen, lang zonder succes, tot de verkiezingen van 2012 waar hij als voorzitter met een nieuwe dynamische ploeg een schitterende uitslag kon neerzetten met niet minder dan 7 verkozenen waaronder 3 schepenen, de OCMW-voorzitter, de voorzitter van de gemeenteraad en de onderdirecteur van de huisvestingsmaatschappij WoonAnker. Hijzelf zetelde ook al in de raad van bestuur van WoonAnker van 2009 tot 2013.

Naast politiek, als er wat tijd over is, wordt er ook aan sport gedaan : tafeltennis (was tot vorig jaar 24 jaar lang voorzitter van tafeltennisclub Temse), tennis en fietsen.
Ook een lekker etentje met een goed glaasje wijn staat regelmatig op het agenda. Zelf staat hij ook graag aan het fornuis.
Muziek is ook steeds aanwezig in huis. In de jaren 60 – 70 vormde hij samen met zijn echtgenote Yvette Vercruyssen het kleinkunstduo “Yvette & Werner” met eigen teksten en muziek.
En waarvoor oma en opa steeds tijd maken, dat is voor de kleinkinderen Yuna, Bo en Kato.