Gemeente en scholen werken samen aan gezondheid op school

Op 1 december 2014, over deze onderwerpen: Onderwijs en scholen

De fruittelers in België die getroffen werden door het Russisch verbod op invoer van hun fruit, blijven met overschotten zitten. De EU voorziet voor hen een compensatie en koos er aansluitend voor om de overgebleven appelen en peren weg te schenken aan scholen.

Alle scholen in Temse meldden zich aan voor een ‘fruitpas’, zodat ze wekelijks fruit aan hun leerlingen kunnen uitdelen. Het fruit dient opgehaald te worden op de veiling. Hiervoor stelt het Gemeentebestuur zijn pret-camionette ter beschikking, terwijl de scholen voor een chauffeur zorgen via een beurtrolsysteem.

De directies van vzw Katholieke Scholen Temse-Scheldekant zorgen ervoor dat er wekelijks naar de veiling in Asse wordt gereden. Op de veiling wordt 800 kilogram fruit opgehaald voor de 8 scholen van het vrije net. De scholen behorende tot het Gemeenschapsonderwijs, rijden wekelijks naar de veiling in Vrasene. Hier halen zij tussen de 600 en 900 kilogram fruit op.

Deze actie duurt voorlopig tot eind december 2014.

Door het ter beschikking stellen van de pret-camionette werken gemeente en scholen samen om de schoolkinderen te voorzien van een gezond en lekker tussendoortje.

Info:

• schepen van Onderwijs Geert Vandersickel, tel. 0479 40 60 21, geert.vandersickel [at] temse.be
  • dienst Onderwijs, tel. 03 710 12 28, onderwijs [at] temse.be

Foto

De leerlingen van het 2de leerjaar van basisschool Sint-Henricus Steendorp met achteraan (v.l.n.r.) directrice Annemie Van Leugenhaege, directeur Franky Wagemans, schepen Geert Vandersickel en de juffen Valérie Van Vaerenberg en Sabah El Kamali.