Gemeente ondersteunt ‘sfeervol winkelen’ in Temse

Op 16 december 2014, over deze onderwerpen: Lokale economie

Gemeente ondersteunt ‘sfeervol winkelen’ in Temse

Opnieuw kerstbomen in winkelstraten

Het Gemeentebestuur zorgde dit jaar opnieuw voor gratis kerstbomen voor de handelaars. De gemeentelijke dienst Lokale Economie nam de administratie voor haar rekening en UNIZO/Sleutelkern zorgde voor de verdeling van de bomen. De handelaars zelf stonden in voor de sfeervolle aankleding van de kerstbomen. 53 handelaars gingen in op dit initiatief, het resultaat van alweer een vlotte samenwerking tussen de dienst Lokale Economie en de winkeliers.
In de Akkerstraat, die te smal is om kerstbomen aan de winkels te plaatsen, zijn kerstbomen in de plantenbakken geplaatst, versierd door plaatselijke winkeliers.

Kerstverlichting

Bij een sfeervolle winkelstraat hoort uiteraard feestverlichting. Deze is opnieuw prominent aanwezig in de winkelstraten.
De overheid roept iedereen en alle instanties op om minder energie te verbruiken deze winter om een eventuele elektriciteitsschaarste te voorkomen. Ook Temse draagt haar steentje bij: het college van burgemeester en schepenen besliste in zijn zitting van 24 november om de kerstverlichting in de gemeente niet vanaf 1 december maar pas vanaf 17 december te laten branden (en tot 6 januari). Het Gemeentebestuur koos al in 2009 bewust voor LED-feestverlichting om het energieverbruik tot een minimum te beperken.

X-MAS Shopping… feestelijk winkelen in december
Ook dit jaar organiseert Sleutelkern/UNIZO 2 koopzondagen op 21 en 28 december (13.30-18 u.), waarop de deelnemende handelaars een tombola organiseren onder hun klanten via het invullen van een formulier bij aankoop. Elke zondag wordt 1 winnaar geloot, die een pakket aankoopbons t.w.v. 250 euro ontvangt, te besteden bij de deelnemende winkeliers.

Cadeaucheque Temse

De Kerst- en Nieuwjaarsperiode is een ideale gelegenheid om de Cadeaucheque Temse opnieuw onder de aandacht te brengen. Voor wie geen geschikt geschenk vindt, is de Cadeaucheque van 10 of 25 euro steeds een goed idee. De cheque is 1 jaar geldig. De dienst Lokale Economie spoort bedrijven aan om deze cheque aan te kopen als (eindejaars)geschenk voor hun personeel en bezoekt regelmatig nieuwe en bestaande winkels met de vraag deze waardebon van Temse te aanvaarden. De lijst van winkels (en ook enkele warenhuizen), waarin de Cadeaucheque aanvaard wordt, groeit voortdurend aan.

De gemeente geeft zelf het goede voorbeeld en gebruikt bij diverse aangelegenheden de Cadeaucheque als geschenk.
Aan het systeem van de Cadeaucheque zijn geen kosten voor de winkelier verbonden en op deze manier ondersteunt het Gemeentebestuur het winkelen in Temse.

Verkrijgbaarheid Cadeaucheque Temse:
- AC De Zaat, Infobalie gelijkvloers, Frans Boelplein 1

- Toeristisch infokantoor, gemeentehuis, Markt 1

- Bibliotheek, Oeverstraat 15
Voor grote hoeveelheden (o.a. voor bedrijven): KMO-ambtenaar Linda Vander Straeten, AC De Zaat, 4de verdieping, tel. 03 710 12 64,
kmo.ambtenaar [at] temse.be ()

-          foto kerstbomen: Schepen van Lokale Economie Geert Vandersickel en beleidsmedewerker Elke Koppen met helpende handen van Unizo en Sleutelkern bij de verdeling van de kerstbomen.

Info

-          Geert Vandersickel, schepen van Lokale Economie, gsm 0479 406 021, geert.vandersickel [at] temse.be

-          Dienst Lokale Economie, tel. 03 710 13 40 en 03 710 12 64, elke.koppen [at] temse.be