Laureaten van de arbeid

Op 3 december 2013

Het Gemeentebestuur huldigt jaarlijks in november laureaten van de arbeid. Op vrijdag 29 november werden in AC De Zaat 5 laureaten gehuldigd, in aanwezigheid van eredeken Jozef De Pauw en leden van het schepencollege en de gemeenteraad. In zijn inleiding weidde burgemeester Luc De Ryck uit over het ontstaan en de betekenis van de Erekentekens van de Arbeid, in 1929 door Koning Albert I ingesteld. Daarna stelde hij de laureaten één voor één voor. Zij werden met een officieel diploma en een pakket attenties van het Gemeentebestuur bedacht.

Bekwamen het gouden erekenteken

- Marc Calle (°Sint-Gillis-Waas, 1950), woonachtig Antwerpse Steenweg, slager – sector Beenhouwerij, Spekslagerij, Traiteur

- Anobert De Borrel (°Sint-Niklaas, 1956), woonachtig Hollebeek, werktuigkundige – sector Gemeenschappelijk Stads- en Streekvervoer

- Koen Vondenbusch (°Sint-Niklaas, 1963), woonachtig Kerkstraat, tuin- en bloementapijtenaanlegger – sector Tuinbouw

Bekwamen het bronzen erekenteken

- Kristof Van Royen (°Temse, 1984), woonachtig Schoolstraat, boekhouder – sector Boekhoudkundige en Fiscale Beroepen

- Bart Van Geyt (°Temse, 1983), woonachtig Smesstraat, boekhouder – sector Boekhoudkundige en Fiscale Beroepen

Foto

Vooraan zittend v.l.n.r. Bart  Van Geyt, Marc Calle, burgemeester Luc De Ryck eredeken van de arbeid Jozef De Pauw, Koen Vondenbusch en Kristof Van Royen; staand: de partners, de schepenen Lieve Truyman en Franky De Graeve en de gemeenteraadsleden Bert Bauwelinck, Wim Van Rossen, Koen De Jonghe, Roger Troubleyn en Eddie Van Der Vieren. Anobert De Borrel ontbreekt.