Met Belgerinkel naar de Winkel

Op 24 mei 2013

Op 4 mei zat de gemeente Temse live in de ether van Radio 2.

Het officiële Vlaamse start moment van de actie ‘Met Belgerinkel Naar de Winkel’ vond plaats in onze Scheldegemeente.

Alle Oost-Vlaamse gemeenten waren aangeschreven om hun kandidatuur voor deze uitzending te stellen en op basis van een enthousiast gemotiveerde brief werd Temse uitverkoren.

Een 70-tal gelukkigen genoten het voorrecht de rechtstreekse uitzending in de feestzaal van het gemeentehuis bij te wonen. Het bijzonder populaire programma 'En nu serieus', gepresenteerd door Christel Van Dyck en Michaël Pas, genoot ook nu weer algehele bijval, mede dankzij de gasten-op-de-praatstoel: minister van Financiën Koen Geens, nationaal UNIZO-voorzitter Karel Van Eetvelt, Frank Deboosere, Wendy Van Wanten, Martine Prenen, Jelle Cleyman - en de optredens van Time Bandits, Silke en Coucke en Berlaen. Aansluitend werd op de Markt de aftrap van de actie gegeven.

De actie ‘Belgerinkel naar de Winkel’ heeft tot doel dat meer mensen hun boodschappen doen met de fiets bij onze lokale handelaars.

Dit jaar nemen meer dan 95 winkels deel aan de actie!!!

Er zijn heel wat voordelen om je boodschappen met de fiets of te voet te doen:

• Je werkt aan je gezondheid en aan je conditie.
  • Wanneer je met de fiets of te voet op stap doet, kan je vlugger een praatje slaan. Dus het is ook een sociale actie om de bevolking dichter bij elkaar te brengen.

Deze actie kwam tot stand door een nauwe samenwerking met Unizo Temse, het gemeentebestuur van Temse waarbij Schepen Lieve Truyman de leiding nam.

De actie die loopt nog tot 8 juni, het is een organisatie van de Bond Beter Leefmilieu, UNIZO en de Christelijke Mutualiteit i.s.m. het gemeentebestuur e.a.