Winkelstraten Temse in een nieuw kleedje

Op 19 januari 2015, over deze onderwerpen: Lokale economie
In september 2013 ging het Gemeentebestuur in op de oproep Handelskernversterkende maatregelen van de Vlaamse regering en diende het een project in, waarin verschillende maatregelen voorzien zijn om het handelscentrum aantrekkelijker en toegankelijker te maken (o.a. herkenbaar maken van het winkelkerngebied met vlaggen, parkeerverwijssysteem, toeristische bewegwijzering…).

Het project werd in januari 2014 goedgekeurd en is voor 30 % gesubsidieerd. Voor de resterende 70 % staat het Gemeentebestuur in.

Sindsdien trof de gemeentelijke dienst Lokale Economie de nodige voorbereidingen en belegde vergaderingen met vertegenwoordigers van de handelaars om uiteindelijk tot concrete plannen en realisaties te komen.

"Vandaag kregen de winkelstraten van Temse een nieuwe look.
De feestverlichting maakte plaats voor vlaggen. Deze vlaggen verwijzen naar de winter, zowel de achtergrond als de slagzin Winterpret. De baseline Winkelen in Temse moet uitnodigen tot shoppen in het centrum. Het is de bedoeling om ieder seizoen andere vlaggen op te hangen met telkens een andere achtergrond en slagzin die naar het seizoen verwijzen," verteld schepen Van Der Sickel.

"De vlaggen brengen kleur in het straatbeeld en creëren een ‘winkelsfeer’, waardoor het aantrekkelijker wordt om in Temse te vertoeven.
Daarnaast zullen in de loop van 2015 en 2016 ook groenaccenten in de straten worden aangebracht om de dorpskern verder te verfraaien."

In de nabije toekomst zullen nog andere initiatieven gerealiseerd worden. Het initiatief omtrent de toeristische bewegwijzering, waarbij steevast naar de winkelstraten verwezen wordt, zit in de eindfase. De bestelling is geplaatst, de installatie wordt voorzien in de maand maart.
De parkeerroute zit ook in de eindfase en wordt vermoedelijk tegen eind februari gerealiseerd.