Start campagne N-VA Temse

Op 27 mei 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

Zaterdag 26 mei hield N-VA Temse een persconferentie waarbij ze de start van de campagne lanceerden. Vervolgens werd een folder met de 5 pijlers van het programma aan de winkelende inwoners uitgedeeld samen met een zelf ontworpen N-VA zandkoekje met het leeuwenhart voor Temse erop.

Voorzitter Joris Baert verwelkomde de pers en ook een groot deel van de kandidaten.  Tevens beklemtoonde hij dat er de afgelopen 6 jaar hard gewerkt is voor en achter de schermen van N-VA.  Alle fractieleden zowel in de gemeenteraad als in de OCMW-raad, hebben met hun expertise input en invloed gegeven op het beleid.
De voorbije jaren heeft N-VA Temse actief mee beleid gevoerd en haar stem laten horen in de meerderheid. N-VA Temse wil in de toekomst nog meer de partijklemtoon zetten en de richting bepalen hoe Temse en de deelgemeenten een vernieuwende toekomst tegemoet kunnen gaan.

Vervolgens lichtte de lijsttrekker Lieve Truyman de kerngedachte van het programma toe.

Een veilige thuis in een welvarend Temse.
Met deze slogan stapt N-VA Temse naar de lokale verkiezingen in oktober.
Een veilig, verantwoord en Vlaams beleid is onze inzet!  N-VA Temse wil een warm Temse waar iedereen zich thuis voelt. Op deze kerngedachte is ons lokaal programma verder uitgewerkt.

De start voor de opmaak van ons programma is gelegd tijdens onze Temse Toert. In september, oktober en november zijn wij naar Velle, Elversele, Tielrode, Steendorp en Temse gegaan. Daar zijn we in gesprek gegaan met de inwoners en hebben geluisterd naar hun noden en verzuchtingen.

De 5 pijlers waarop het programma is gebouwd en hoe wij zullen zorgen voor een veilige thuis in een welvarend Temse zijn: Veilig, Verantwoordelijk, Verbinden, Versterken, Verademen.

Veilig
Open ruimte, mooie straten en pleinen maken onze gemeente leefbaar en gezellig.  Maar een gezellige gemeente is ook een veilige gemeente.  Daarom investeren we in veiligheid, met een herwerkt GAS – reglement, een lokale integrale veiligheidscel, meer blauw op straat en een nieuw cameranetwerk verhogen we de veiligheid.  Preventie en een kordate handhaving gaan hand in hand.
Voor N-VA Temse is veiligheid een breder verhaal: veiligere straten in het bijzonder voor fietsers en voetgangers, veilige schoolomgeving, bescherming van het privéleven.
Veiligheid is onze permanente zorg waar ook de burger aan kan meewerken.

Verantwoordelijk
Om een gemeente leefbaar te houden, moet iedereen zijn verantwoordelijkheid opnemen. Voor het gemeentebestuur betekent dit o.a.: de financiën verantwoord beheren, de dienstverlening optimaliseren en eerlijk en open communiceren met aandacht voor voldoende inspraak van de inwoners.
N-VA Temse neemt hier haar volle verantwoordelijkheid en rekent hierbij ook op de burgers. Samenleven is immers een verhaal van rechten én plichten.

Verbinden
In een bruisende gemeente voelen mensen zich verbonden met elkaar en met hun buurt. Sport, cultuur, buurtwerking, het verenigingsleven, feesten en evenementen brengen mensen bij elkaar en zijn onmisbaar in onze gemeente.  N-VA wil ervoor zorgen dat deze activiteiten voor alle inwoners toegankelijk en bereikbaar zijn. Deelnemen aan het gemeenschappelijk sociaal leven is onmisbaar voor de noodzakelijke integratie van nieuwe inwoners. Een goede kennis van het Nederlands is het middel om mensen te verbinden.
Wij maken van Temse met al zijn deelgemeenten, wijken en buurten een leuke plaats voor iedereen.

Versterken
Temse is voor ons een plek waarin iedereen zich thuis voelt.  We voeren een geïntegreerd sociaal beleid.  We houden binnen alle beleidsdomeinen rekening met de impact op: alleenstaanden, gezinnen, kinderen, personen met een beperking, senioren, mensen in armoede en andere kwetsbare groepen.
We zorgen ervoor dat wie wil, actief kan deelnemen aan het gemeenschapsleven en sluiten daarbij niemand uit. Samen staan we sterk!

Verademen
Een groene en gezonde omgeving maakt mensen gelukkiger.  We maken ruimte voor groen in onze woonkernen, zetten in op duurzame mobiliteit, stimuleren alternatieve energieprojecten, investeren in groene speelpleinen en sensibiliseren voor afvalvermindering.
Samen met onze inwoners zorgen we voor een leefbare gemeente, waar het aangenaam vertoeven is en waar iedereen op adem kan komen.

Deze 5 pijlers vormen de basis.
Die basis is gelegd door een ploeg waar onze lijsttrekker Lieve Truyman maximaal op kan rekenen en die steun is wederzijds. Met deze ploeg gaat N-VA Temse ook Vol Vertrouwen de toekomst tegemoet.

Na de toelichting van de 5 pijlers werden er ook al een aantal kandidaten bekend gemaakt:
Kim Aluwé, Stephan Van der Gucht, Cleo Callens, Bjorn Van Asbroeck, Tinneke Van Britsom, Rafaël Smet, Tuur Brys, Werner Maerevoet, Gene Bosschaert, Geert Vandersickel, Joris Baert, Koen De Jonghe. Deze kandidaten hebben de afgelopen 6 jaar achter en voor de schermen hard gewerkt voor N-VA Temse en hebben er mee voor gezorgd dat wij als partij gegroeid zijn. Eerder deze week werden er via het HAH-blad ook al twee nieuwe kandidaten in de kijker gezet nl: Sonja Bollens en Davy De Rijbel. De andere kandidaten zullen op een later tijdstip kenbaar gemaakt worden.