Buurtbewoners worden aanspreekpunt tijdens werken Dorpstraat Elversele

Op 9 november 2019, over deze onderwerpen: Mobiliteit en verkeer, Openbare werken, Participatie

De wegen- en rioleringswerken aan de Dorpstraat in Elversele zijn maandag 4 november jl. van start gegaan. Hiervoor vond er een infovergadering plaats voor de bewoners van Elversele op dinsdag 22 oktober. Deze werken zullen 170 werkdagen in beslag nemen.

Om zo vlot mogelijk met de burgers te kunnen communiceren is er op de infovergadering een oproep gedaan naar betrokken burgers uit de werfzone die in naam van de bewoners van de Dorpstraat en omliggende straten mee wensen te participeren aan werfvergaderingen. Twee geëngageerde Elverselenaren hebben hierop gereageerd: Davy De Rijbel uit de Godevaert Braemstraat en Karin Deschuttere uit de Dorpstraat.

Het is een eerste keer dat de gemeente zo’n vorm van participatie tijdens werkzaamheden organiseert. “En dat zullen we voortaan meer doen bij grootschalige werken”, kondigt schepen Lieve Truyman (N-VA) aan. Fractieleider Davy De Rijbel vult aan: "Dit is een zeer goede manier van werken. Ik wil mijn taak op een positieve en opbouwende manier uitvoeren. Het is al te makkelijk om enkel te klagen, maar werken zonder hinder bestaan helaas niet."

Om deze participatie en informatiewisseling efficiënt te laten verlopen heeft het Lokaal Bestuur Temse volgend mailadres aangemaakt: werkendorpstraat [at] temse.be . Dit mailadres is gekoppeld aan de 2 burgerparticipanten, de leidende ambtenaar Johan Elewaut en de bevoegde schepen Lieve Truyman.  Via dit mailadres kunnen de burgers hun vragen, suggesties, bezorgdheden kwijt. Deze mails worden dan ook  behandeld op de eerstvolgende werfvergadering en uiteraard volgt daarop een terugkoppeling naar de vraagsteller.

Heb jij nog vragen over de werken in Elversele? Aarzel dan niet een mailtje te sturen naar werkendorpstraat [at] temse.be of spreek gerust Davy of Karin even aan.