De Bibliotheek wordt volledig heringericht: “Een hedendaagse, frisse en aangename bibliotheek waar iedereen rustig kan lezen”

Op 10 september 2023, over deze onderwerpen: Bibliotheek, Cultuur

De Bibliotheek in Temse wordt in oktober vernieuwd. De hele benedenverdieping wordt heringericht en er komen twee zelfuitleenbalies. Hierdoor sluit de Bibliotheek van 5 tot 28 oktober. Iedereen is terug welkom vanaf zondag 29 oktober. Schepen voor cultuur Lieve Truyman: “ Vanaf 29 oktober heeft de Bib er twee handige zelfuitleenbalies bij. Als bezoeker kan je op een gebruiksvriendelijke manier zelf boeken, dvd’s, games of strips uitlenen en terugbrengen

Bibliotheekervaring meer op maat van Temsenaren

De ervaringen van andere bibliotheken leren ons dat leners van boeken zelfstandig zichzelf kunnen behelpen als het gaat over strips uitlenen en terugbrengen. Het grote voordeel van deze overstap is dat de bibliotheekmedewerkers zo veel meer tijd krijgen voor de vragen van bezoekers. Schepen Lieve Truyman: “Het doel is om meer op de maat van de Temsenaren te kunnen werken. Daarnaast zullen de wachttijden op drukke momenten verminderd worden!

Bibliotheek in een nieuw jasje

De hele benedenverdieping van de Bib wordt volledig heringericht. Er staan heel wat veranderingen op de agenda.

• Zo worden heel wat collecties anders ingedeeld op een nieuwe plek
  • De jeugdafdeling wordt vergroot en we zetten ook in op kindvriendelijkheid
  • Er wordt meer plaats gemaakt voor gezellige zit- en leeshoeken
  • De collecties dvd’s en games verhuizen naar het gelijkvloers
  • De hele benedenverdieping wordt opnieuw geschilderd

Schepen Lieve Truyman besluit: “Na meer dan 30 jaar maken we van de bibliotheek van Temse een hedendaagse frisse en aangename bibliotheek waar je rustig kan snuisteren en rustig kan lezen en studeren.”