Herinrichting van het gevaarlijke kruispunt N16/Hoogkamerstraat weer een stap dichter bij.

Op 11 december 2019, over deze onderwerpen: Mobiliteit en verkeer

Onlangs werd de dynamische lijst van zwarte punten in het verkeer gepubliceerd. In Temse blijft vooral het kruispunt N16/Hoogkamerstraat een zeer gevaarlijk punt.

Het lokaal bestuur Temse en de bevoegde schepen van mobiliteit Lieve Truyman bleven echter niet bij de pakken zitten. De studie voor de heraanleg van het kruispunt werd reeds in 2016 in samenwerking met het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) en de ondernemersraden (TTS, Ondernemend Temse, Unizo en Voka) van Temse opgestart.

In 2018 reserveerde de toenmalige minister bevoegd voor Mobiliteit en Openbare Werken Ben Weyts 1 900 000 euro om de verkeersafwikkeling ter hoogte van de N16 met de Hoogkamerstraat veiliger te maken.

Eind november 2019 vond er in Temse nog een gesprek plaats met de regiomanager van AWV. Hij deelde mee dat het studiewerk in de laatste rechte lijn zit, concrete voorbereiding wordt opgestart en dat de aanbesteding
voorzien is in 2020.