Lokaal Bestuur Temse organiseert een testmoment voor elektrisch autodelen op 25 november

Op 23 november 2023, over deze onderwerpen: Duurzaamheid, Mobiliteit en verkeer

Temse zet volledig in op het verhaal van de deelmobiliteit. Naast een ruim assortiment van deelfietsen, zijn er momenteel reeds drie deelwagens op het grondgebied van onze gemeente. Om het autodelen wat meer in het daglicht te stellen, organiseert Lokaal Bestuur Temse op 25 november een testmoment voor alle inwoners. Schepen voor mobiliteit Lieve Truyman: “We blijven inzetten op deelmobiliteit, de ambitie van N-VA is om nog meer deelwagens te voorzien voor onze gemeente. Temse staat sinds de start van het project autodelen op kop in het Waasland op het vlak van gebruik van de deelwagens. We voelen dus dat onze initiatieven worden gesmaakt bij de Temsenaren!”

Voordelen van autodelen

Voor auto’s die minder dan 12.000 km per jaar rijden is het autodelen een duidelijk goedkoper alternatief dat ook de duurzaamheid ten goede komt. Wij lijsten graag de andere voordelen van autodelen graag op.

• Je hoeft niet naar de autokeuring
  • Je betaalt geen jaarlijkse verzekeringskosten
  • Je betaalt geen onderhoudskosten
  • Autodelen is een heel flexibel systeem
  • Je kan parkeren op voorbehouden parkeerplaatsen

Kom gratis testen op zaterdag 25 november

Autodelen is zeer gemakkelijk maar we begrijpen dat de eerste keer wat spannend kan zijn voor de gebruikers. Daarom organiseert Lokaal Bestuur Temse samen met Interwaas en Autopartners.

De medewerkers van gemeente Temse geven samen met dit hele team praktische informatie en de  mogelijkheid om alles eens uit te testen.

Schepen voor duurzaamheid Tineke Van Britsom: “Door in te zetten op ‘groene’ deelsystemen werken we aan het behalen van de klimaatdoelstellingen zoals het verminderen van CO2. Deelsystemen doen mensen vaker stilstaan bij hun verplaatsingen en zorgt voor minder wagengebruik!

Wanneer: zaterdag 25 november van 10-11 u.

Waar: Frans Boelplein 1, 9140 Temse

Inschrijven via: www.interwaas.be/gratis-testen-van-elektrische-deelwagens