N41 – Temse roept hulp in van de Gouverneur

Op 4 februari 2024, over deze onderwerpen: Algemeen Beleid, Mobiliteit en verkeer, Openbare werken

Naar aanleiding van 2 grote wegenisdossier van AWV namelijk de N446 en de N17 die duren tot 2025 wordt de N41 gebruikt als omleidingsroute. Hierdoor verloopt de avondspits richting Elversele zeer moeizaam.

“Dit zorgt niet enkel voor filevorming op de N41 zelf, maar ook in de landelijke parallelstraten zoals de Burggravestraat, Bokmolenstraat, Stokthoekstraat, Oudestraat en Dorpstraat, waar zich ook de Priester Poppe school  bevindt Deze file is niet alleen nefast voor de leefbaarheid van de buurt maar is ook zeer problematisch in kader van calamiteiten. Indien de hulpdiensten (ziekenwagen, politie, brandweer) in Elversele moeten zijn, zitten zij vast. Met alle gevolgen van dien dat hulp te laat komt” - meldt N-VA fractieleider: Davy De Rijbel.

Oplossing kan zijn om de lichtenregeling in Hamme aan het kruispunt met de N41 aan te passen, waardoor de doorstroming van de N41 voorrang krijgt.  “Deze vraag is eerder al gesteld, maar kreeg geen gevolg. Daarom richten we ons namens de gemeente Temse naar de Gouverneur van Oost-Vlaanderen die de mogelijkheid heeft om gebied overschrijdend op te treden en ook instaat voor de veiligheid op het grondgebied van de provincie Oost-Vlaanderen” – aldus N-VA schepen van mobiliteit Lieve Truyman.

Het college van burgemeester en schepenen wacht nu samen met de inwoners van Elversele op het antwoord van de Gouverneur.