Provincieraadslid Magda Haentjens reageert op het dossier Waesmeer

Op 11 oktober 2018, over deze onderwerpen: Algemeen Beleid

"Ik begrijp de ongerustheid van de bewoners van het Waesmeer en deel hun bezorgdheid. Een schoon milieu is één van de elementen voor een goede gezondheid".

Het verlenen van de betwiste vergunning is de bevoegdheid van de deputatie van de provincie. De deputatie kan je vergelijken met het college van burgemeester en schepenen, maar dan op provinciaal niveau. De deputatie van de provincie Oost-Vlaanderen bestaat uit CD&V, Open Vld en sp.a. Deze 3 partijen hebben de vergunning toegestaan.
Vergunningsaanvragen worden dus niet op de provincieraad behandeld. Wij hebben daar als oppositie dus niets over te zeggen en hebben daar als provinciale N-VA-fractie dus ook niet over gestemd.

Onze N-VA schepenen hebben binnen het schepencollege aangedrongen om in beroep te gaan tegen de toekenning van deze vergunning.
Ook particulieren kunnen in beroep gaan tegen deze beslissing bij de Vlaamse Minister van Omgeving, Natuur en Landbouw. Onze fractie wil u daar graag bij helpen met informatie over de modaliteiten en termijnen .

“Voor zij die al wat langer meegaan in de politiek weten dat N-VA de voortzetting is van de Volksunie, die de eerste groene partij van Vlaanderen was”, aldus Magda Haentjens (provincieraadslid N-VA).