Temse start het nieuw Cultuurseizoen onder het thema ‘Temse van bovenaf bekeken’

Op 5 juni 2023, over deze onderwerpen: Algemeen Beleid, Cultuur

De nieuwe seizoensbrochure van Cultuurcentrum Temse onder het thema ‘Temse van bovenaf bekeken’, ligt vanaf nu aan de infobalies van het gemeentehuis en kan je via www.cultuurcentrumtemse.be ook raadplegen.

Schepen voor cultuur Lieve Truyman: ”Als je door de nieuwe cultuurbrochure snuistert, vind je een mix van vaste waarden en nieuwe elementen. Wij als N-VA Temse vinden het zeer belangrijk dat talent van eigen bodem een podium kan krijgen naast reeds vaste waarden in het Vlaamse cultuurlandschap. Zo zetten we Temse op de kaart! Nieuw aan de brochure is dat alle activiteiten nu chronologisch opgelijst staan, de onderverdeling in categorieën is verdwenen.”

Ontdek onze nieuwe cultuurbrochure

Hetgene wat Temse zijn eigen identiteit geeft, staat dit jaar centraal in de nieuwe seizoensbrochure van Cultuurcentrum. Temse zijn eigenheid, zijn architectuur, perceelsgrenzen en waterlopen. Alles van bovenaf bekeken, vanuit een ander perspectief.

Als N-VA Temse zijn we enorm tevreden dat de identiteit van Temse veel meer naar de voorgrond getrokken wordt, we mogen als Temsenaar trots zijn op onze gemeente en wat deze uniek maakt! Deze cultuurbrochure is een stap in de juiste richting om Temse op de kaart te zetten en we danken dan ook de schepen voor Cultuur Lieve Truyman en de mensen van team cultuur voor hun mateloze inzet!

Extra aandacht voor Temses talent!

Dit seizoen is er extra aandacht voor Talent vanuit onze eigen gemeente. Het project om voor regionale talentontwikkeling te kiezen kreeg de naam ‘Eigen Kweek’. Hier wordt talent ontwikkeld van nieuwe podiumkunstenaars én aspirant zakelijk leiders. Sinds dit jaar breidde Eigen Kweek uit met de provincie Oost-Vlaanderren. Klub Kilim haalde de selectie en is in Temse te gast met De Abrikozenboom in maart 2024.

Hiernaast is er echter ook nog plaats voor vaste waarden zoals de aperitiefconcerten op zondag, acteurs en cabaretiers met al heel wat prestaties op hun palmares (Sien Eggers, Frank Focketyn, Joost Van Hyfte, Michael van Peel, Joke Emmers…), de matinees in de namiddag.

Vriend worden van het Cultuurcentrum

Vriend worden van het Cultuurcentrum houdt in dat de Temsenaren kunnen genieten van een kortingstarief op alle podiumvoorstellingen en films (niet voor de vormingen). Naast dit kortingstarief kan je ook één voorstelling en film gratis bekijken. De film is vrij te kiezen.

Het nieuwe cultuurprogramma en start ticketverkoopHet nieuwe cultuurprogramma en start ticketverkoop

Je kan vanaf nu het nieuwe cultuurprogramma online terugvinden via www.cultuurcentrumse.be en de seizoensbrochure ligt overal in Temse. Wil je de brochure thuis ontvangen, stuur dan zeker een mailtje naar cultuur [at] temse.be. De ticketverkoop start op zaterdag 17 juni om 8:30u. Schepen Lieve Truyman: “Om een optimale dienstverlening te kunnen garanderen is het mogelijk om tickets online te bestellen maar het secretariaat is uitzonderlijk open van 8:30u tot 12u zodat iedereen in de mogelijkheid is om hun tickets te kunnen bestellen!”

Informatie

Voor interview en beleidsvragen: Schepen voor Cultuur Lieve Truyman, lieve.truyman [at] temse.be

Voor andere vragen: Team Cultuur, 03 710 12 70, cultuur [at] temse.be

Algemeen: Communicatie, 03 710 12 68, communicatie [at] temse.be