Kim Aluwé

Kim Aluwé (04/11/1989) is sinds oktober 2017 ondervoorzitster van N-VA Temse. Ze groeide op in Temse en keerde na haar studies in Gent (2007-2012) en Duitsland (2012-2014) terug naar haar thuisdorp Tielrode. In 2016 werd ze lid van het bestuur van N-VA Temse aangezien ze actief wilde deelnemen aan het bestuur in haar gemeente.

Ze is zoöarcheologe bij het Ghent Archaeological Team (GATE). Dit betekent dat ze onderzoek uitvoert op dierlijk botmateriaal uit archeologische opgravingen. Ze onderzocht o.a. het botmateriaal uit het post-middeleeuwse Blauwhof in Steendorp, de Romeinse nederzetting in Sint-Niklaas Europark-Zuid, het prehistorische jachtkamp in Kerkhove en paarden uit het WOI-front. Haar werk is te bewonderen op de tentoonstelling Antwerpen à la Carte in het MAS in Antwerpen, de tentoonstelling Sporen van oorlog in het In Flanders Field museum in Ieper en de pop-up tentoonstelling Schelde, stroom in verandering.