Kim Aluwé

Kim Aluwé (04/11/1989) is sinds 21 februari 2019 voorzitster van N-VA Temse en sinds 28 maart 2022 gemeenteraadslid (eerst tijdelijk te vervanging van Geert Vandersickel wegens ziekte en vanaf 1 juni definitief in de plaats van Björn Van Asbroek).

Ze groeide op in Temse en keerde na haar studies in Gent (2007-2012) en Duitsland (2012-2014) terug naar haar thuisdorp Tielrode. In 2016 werd ze lid van het bestuur van N-VA Temse aangezien ze actief wilde deelnemen aan het bestuur in haar gemeente.

Als zoöarcheologe voerde ze onderzoek uit op dierlijk botmateriaal uit archeologische opgravingen. Ze onderzocht o.a. het botmateriaal uit het post-middeleeuwse Blauwhof in Steendorp, de Romeinse nederzetting in Sint-Niklaas Europark-Zuid, het prehistorische jachtkamp in Kerkhove en paarden uit het WOI-front. Haar werk is te bewonderen op de tentoonstelling Antwerpen à la Carte in het MAS in Antwerpen en was ook te zien in de tentoonstelling Sporen van oorlog in het In Flanders Field museum in Ieper en de pop-up tentoonstelling Schelde, stroom in verandering. Op dit moment werkt ze als archeologe bij het Vlaams Erfgoedcentrum waar ze als erkend archeoloog bureauonderzoeken uitvoert.